الگوریتم ونیز Venice چیست و چه فایده ای دارد؟ آشنایی با الگوریتم ونیز

الگوریتم ونیز

جدول محتوا

آشنایی با الگوریتم ونیز

الگوریتم های گوگل قوانین گوگل هستند که به مرور زمان شکل گرفته اند تا نتایج هر چه مفید تری در نتایج گوگل قرار بگیرد. یکی از این الگوریتم ها که تاثیر بالایی در نتایج گذاشت الگوریتم ونیز بود.

الگوریتم ونیز فرصتی بی نظیر برای کسب و کارهای نوپا برای دیده شدن در نتایج گوگل

ساختار کلی الگوریتم ونیز به این صورت است که نتایج با توجه به موقعیت مکانی کاربر برایش در نظر گرفته میشود.
یعنی اگر شما در شمال تهران عبارت”تعمیر خودرو پژوپارس” را سرچ کنید گوگل سعی میکند نزدیک ترین تعمیر کاران منطقه را به شما معرفی کند.

الگوریتم ونیز

شکل‌گیری سئوی محلی توسط الگوریتم ونیز

با بالارفتن تعداد سرچ در حوزه خدمات شرکت ها، گوگل برای بهبود عملکرد نتایج خود سئوی محلی را بصورت آزمایشی راه اندازی کرد که تحول بزرگی را در نتایج جست و جو به همراه داشت.

تاریخ انتشار الگوریتم ونیز “Venice”

یکی از اولین الگوریتم هایی که گوگل جهت توسعه و بهبود عملکرد خود آن را معرفی کرد الگوریتم گوگل می باشد. این الگوریتم با توجه به نیاز کاربران طراحی و ساخته شده است، در ابتدا این الگوریتم توسط گوگل جدی گرفته نمیشد، و فقط سرویس google place  را به دنبال داشت اما با بیشتر شدن حجم تقاضا نسبت به این سرویس گوگل متوجه شد کاربران به دنبال شرکت های خدماتی در اطراف خود می باشند. برای همین این آپدیت را گسترده تر کرد تا کاربران بتوانند نهایت استفاده را از این الگوریتم ببرند. و سئو محلی شکل گرفت.

و پس از بالا رفتن رضایت کاربران گوگل این آپدیت را در فوریه 2012 رسما اعلام کرد. با این مضمون

نتایج محلی گوگل بهبود پیدا کرده است،ما سیستم جدیدی راه اندازی کردیم که نتایج قابل اطمینان تری را از هر شهر به کاربر میدهد. اکنون ما بهتر می‌توانیم تشخیص دهیم که چه زمانی پرسش‌ها و اسناد برای کاربر محلی هستند.

تاریخ انتشار الگوریتم ونیز

الگوریتم ونیز Venice چه دستاوردی برای گوگل داشت؟

با بالا رفتن آمار وبسایت های خدماتی گوگل توانست مدیریت بهتری را برای نتایج خود بکار گیرد. این سیاست باعث بهبود رضایت کاربران در سطح وب شد و کاربران بیشتری به سمت گوگل هدایت شدند و این نتیجه مطلوبی بود برای گوگل نسبت به رقبای آن زمانش.

برای مثال اگر در آن زمان کلمه تعمیرات خودرو را سرچ میکردید، مراکزی که به شما پیشنهاد داده میشد کیلومتر ها با شما فاصله داشت. اما با کمک الگوریتم ونیز نتایج رتبه بندی و بهترین پیشنهاد ها به کاربران داده میشد.

 

تاثیرات الگوریتم ونیز گوگل بر سئو

تاثیر الگوریتم ونیز بر سئو گوگل

با ورود این الگوریتم تحول عظیمی در نتایج گوگل رخ داد چون دیگر مرکزیت خاصی برای برای یک کلیدواژه وجود نداشت. و نتایج بنابر لوکیشن کاربر فیکس می شدند. مانند مثال بالا اگر شما در مکانی خدمتی مانند تعمیرات گوشی را سرچ کنید نتایج بنابر مکان شما خواهد بود، پس نتایج برای هر کاربر متفاون خواهد بود.

 

تحولات الگوریتم Venice در نتایج

امروزه تمام تکنولوژی ها و فناوری ها به دنبال راحت تر شدن دسترسی کاربران می باشد. بصورت کلی این الگوریتم و
و الگوریتم هایی مانند الگوریتم تازگی محتوا  برای رضایتمندی هرچه بیشتر و آسان تر کردن دسترسی کاربران خلق شده اند.

پس بهترین راه ها برای بهینه کردن وبسایت استفاده از سرویس google map  و سئو لوکال برای وبسایت شماست.

ثبت شرکت یا محل کار حود در گوگل مپ

استفاده از اسم شهر یا استان خود در تایتل های صفحات وبسایت خود.

 

اسپم‌های الگوریتم ونیز

پس از اینکه الگوریتم ونیز روی کار آمد، اسپم‌های مرتبط با آن هم رشد کردند. کسب‌وکارها زمانی که متوجه شدند گوگل به موقعیت مکانی آن‌ها و آدرسی که در سایت درج می‌کنند، اهمیت می‌دهد، دست به انجام روش‌های اسپمی زدند.

تعدادی از سایت‌ها برای اینکه در نتایج جستجوی شهرهای مختلف نشان داده شوند، در قسمتی از سایت خود نام تمام شهرها یا مناطق را درج کرده بودند و گوگل در ابتدا قادر به تشخیص این اسپم‌ها نبود و سایت‌هایی که این روش را انجام داده بودند، در صدر نتایج جستجو نشان داده می‌شدند.

اما کمی بعدتر و به کمک به‌روزرسانی‌های مختلف، گوگل مراحل اعتبارسنجی را دشوارتر کرد و جلوی این اسپم‌ها را گرفت. یکی از راهکارهایی که گوگل ارائه داد، سرویس Google My Business و گسترش گوگل مپ بود که همین حالا هم استفاده می‌شوند و برای ثبت آدرس کسب‌وکار خود در گوگل باید از طریق آن‌ها اقدام کنید.

الگوریتم مام گوگل

ما را در ایکن اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.