الگوریتم rank brain چیست و چگونه کار میکند؟

الگوریتم rank brain

جدول محتوا

الگوریتم rank brain چیست و چگونه کار میکند؟

الگوریتم رنک برین

الگوریتم های گوگل یکی از مهم ترین مباحثی است که هر سئوکار باید در مورد آن اطلاع داشته باشد.

الگوریتم ها قوانین یکسانی هستند که بر روی تمام وبسایت ها اعمال میشوند.

اگر یک سیر مطالعاتی عمیق در مقالات ما داشته باشید متوجه می شوید، که از چند الگوریتم به عنوان “هوش مصنوعی”

گوگل نام برده ایم؛ و این یکی از اعضای مهم الگوریتم های هوش مصنوعی به حساب می آید.

همه ی این نوع از قوانین برای بهتر کردن موتور جستجو، اعمال شده اند و هرکدام یک پیچیدگی خاص را پوشش می دهند.

پیشنهاد می کنم: مقاله مرغ مگس خوار را حتما مطالعه کنید؛ چرا که این الگوریتم در ادامه آن آمده است.

شاید بخواهید بپرسید که برای رتبه بندی سایت این الگوریتم rank brain، یک نوع راهکار جدید است؟

جواب را از زبان یک مقاله دیگر در ویرگول بشنوید:

 جواب خیر است چون الگوریتم اصلی گوگل مرغ مگس خوار است و این الگوریتم بخشی از آن برای رتبه بندی است . (نام انگلیسی این الگوریتم Hummingbird است).

الگوریتم rank brain یا هوش مصنوعی گوگل چیست؟

الگوریتم rank brain بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده است.

این الگوریتم مامور پیدا کردن داده های مرتبط در دیتابیس گوگل می باشد.

به این صورت که شما عبارت عجیبی را در گوگل سرچ میکنید و گوگل سعی میکند نزدیک ترین مفهوم را به شما پیشنهاد دهد و

اگر شما بعد از آن پیشنهاد دیگر آن مطلب را سرچ نکردید. الگوریتم هوش مصنوعی گوگل میفهمد که نتیجه درستی را به شما

نشان داده است و این پیشنهاد را در شرایط مشابه به کاربران میدهد.

هوش مصنوعی مانیتورینگ به این صورت عمل میکند که خودش تست میکند و با تحلیل نتایج یاد میگیرد.به عنوان مثال ممکن

است بارها برایتان پیش آمده باشد که عبارتی را در گوگل سرچ کنید و مطلبی با آن عنوان پیدا نکرده باشید در این زمان الگوریتم

هوش مصنوعی گوگل ران میشود و نزدیک ترین نتایج را به شما نشان میدهد و رفتار شما را آنالیز میکند اگر مطلب را تا پایان آن

مطالعه کردید متوجه میشود که مطلب مرتبطی را به شما نشان داده و اگر شما خیلی سریع صفحه را بستید و خارج

شدیدمتوجه میشود که مطلب مرتبط نبوده و آن را از این کلیدواژه حذف میکند.

در نسخه های ابتدایی گوگل صاحبان وبسایت ها تلاش میکردند با استفاده زیاد کلیدواژه ها در نتایج به رتبه های بالا برسند و

بعد از انتشار الگوریتم ها هر روز کار برای این وبسایت ها سخت تر شد تا انتشار الگوریتم هوش مصنوعی گوگل، این الگوریتم

تنها به رفتار کاربر توجه میکند. و وبسایت های اسپم را حذف میکند.

الگوریتم رنک برین با این هدف ایجاد شد که دیگر به کلیدواژه توجهی نکند. و به دنبال مفهوم و معنای مرتبط بگردد و مکمل

مسیر پر تکاپوی گوگل باشد. تا بهترین تتیجه را به کاربر خود نمایش دهد.

این الگوریتم باعث شد کلیدواژه به اندازه سالهای قبل در دستور کار قرار نگیرد و موتور جست و جوی گوگل کاملا متوجه شود که

کاربر به چه چیزی نیاز دارد و همان را به کاربر نمایش دهد.

حال با وجود این الگوریتم پیچیده یکی از مهم ترین مواردی که به آن توجه میشود سئو محتوا و تکنیک های نوشتن محتوا

می باشد.

برای مطالعه بیشتر در مورد سئو محتوا و اصول و ترفند های سئو محتوا میتوانید این مقاله را مطالعه کنید‌.

افزونه کش

میزان تاثیرگذاری الگوریتم رنک برین بر سئو سایت چقدر است؟

و آیا الگوریتم هایی از این قبیل که به عنوان هوش مصنوعی از آنها یاد می شود بر سئو محتوا تاثیرگذارند؟

دو فاکتور مهم که شما باید در محتوای تان به آن دقت کنید؛ تا از طرف این الگوریتم ها به مشکل نخورید عبارتند از:

  • محتوای همیشه سبز (به روز بودن محتوا)
  • به زبان ساده و روان که به راحتی قابل درک باشد

قطعا فاکتورهای مهم زیاد دیگری وجود دارد، اما با انجام دادن این دو کار می توانید به راحتی تاثیر مثبتی بر روی نتایج جستجو

بگذارید؛ چرا که گوگل همیشه درحال گشتن به دنبال محتوای مفید و به روز است تا بهترین نتیجه را به کاربر خود نمایش دهد.

الگوریتم مام گوگل

ما را در ایکن اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.