الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا | راز هایی که کسی نمیداند!!

Table of Contents

بازار چاتوچاک تایلند بگویید نه الگوریتم های گوگل!

امکان نداره عاشق گردشگری باشید و بازار چاتوچاک تایلند و نشنیده باشید چون یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان می باشد و از شیر امیزاد تا جون مرغ و میتونید تو این بازار پیدا کنید؛ اما تشابه الگوریتم های گوگل با بازار بزرگی چون مرکز خرید چاتوچاک تایلند در این است که شما میتوانید توقع هرگونه برخوردی را داشته باشید.

الگوریتم پاندا یکی از این اجناسی است که میتوانید در این بازار پیدا کنید، و ما قصد داریم در این مقاله شما را بیشتر با این نوع جنس آشنا کنیم.

یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل که هر سئوکاری باید نسبت به آن آشنایی کاملی داشته باشند، الگوریتم پاندا می باشد.

این الگوریتم درسال  2010 منتشر شد،هدف اصلی این الگوریتم این پیدا کردن محتوا های بی ارزش می باشد. در سال های قبل که موتور های جست و جو به اندازه امروز و قوی نبودند و فقط  اساس را تعداد کلمه کلیدی در محتوا می گذاشند و هر وبسایتی از تعداد بیشتری کلمه کلیدی در محتوایش استفاده کرده بود، شانس بیشتری راا در نتایج سرپ داشت.

الگوریتم پاندا

اما با ورود الگوریتم پاندا دیگر کلیدواژه تا مقدار زیادی اهمیت خود را از دست داد، و بسیاری از وبسایت ها که از کیورد استافینگ(یک روش سئو سیاه) استفاده میکردند دچار جریمه شده و از نتایج پاک شدند.

چرا الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا را برای این منتشر کردند که کاربران از محتوا های بی ارزش شکایت میکردند، محتوا های نا مربوط و حتی بی معنی که فقط برای تصرف جایگاه های گوگل آمده بودند.

با بالا رفتن آمار شکایت کاربران از موتور حست وجوی گوگل، این الگوریتم ساخته شد تا دیگر کسی نتواند با استفاده زیاد کلیدواژه در محتوای خود رتبه های گوگل را فتح کند. امروزه یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل الگوریتم که در رتبه بندی وبسایت ها دخیل است، الگوریتم  پاندا می باشد.

برای دوست شدن با پاندا گوگل رعایت یک سری نکات الزامی می باشد.

 

الگوریتم گوگل

وظیفه الگوریتم پاندا

همانطور که در بالا گفته شد، الگوریتم پاندا یکی از مهم ترین الگوریتم ها در رتبه بندی وبسایت ها می باشد.  وظیفه این الگوریتم پایان دادن به تولید محتوای بی ارزش توسط سئوکاران بود.

گوگل برای اینکه بتواند رضایت کاربران خود را حفظ کند این الگوریتم را ساخته است، این الگوریتم از دیده شدن این محتوا ها توسط کاربر جلوگیری میکند.

 

حساسیت های این پاندا

حساسیت الگویتم پاندا گوگل

محتوای کم!

یکی از مواردی که پاندا بر روی آن حساس است این است که محتوا کم باشد، هر موضوعی هر چقدر هم پیش پا افتاده باشد نمیتوان آن را در چند جمله توضیح داد، برای همین ممکن است محتوا های کم توسط این پاندا شکار و از نتایج پاک شود.

 

محتوای بی کیفیت

از دیگر مواردی که پاندا بر روی آن حساس است این است که محتوا دارای بار علمی نباشد، و نیاز کابر را برطرف نکند.(اظهر من الشمس نباشد) محتوایی که خواننده را به غلط بیندازد. داشتن غلط املایی در محتوا که خوانایی مطلب را از بین ببرد.

بعضی صفحات وقتی کاربر وارد آنها می شود بلافاصله خارج میشود، پاندا متوجه میشود این محتوا از ارزش کافی برخوردار نیست، پس آن صفحه را از نتایج پاک میکند.

 

محتوای تکراری!

یکی از مواردی که پاندا گوگل روی آن حساس است محتوای تکراری است. برای همین اگر وبسایتی محتوایی در سایت خود منتشر کند که از قبل در فضای وب وجود داشه باشد، پاندا گوگل حسابی از دستش عصبانی می شود.

محتوای بی ربط

یکی دیگر از حساسیت های پاندا محتوای بی ربط می باشد در صورتی که کاربر وقتی وارد صفحه ای می شود، آن ضفحه را بلافاصل ببندد.

در این صورت پاندا گوگل میفهمد که محتوا نا مربوط بوده و آن صفحه از لیست نتایج آن کلمه پاک میشود.

نظر همکاران در مورد  کیفیت کافی یک محتوا در سایت:

پس از بررسی و ارزیابی محتوای موجود در سایت یعنی از لحاظ کمیت و کیفیت آن ها را سنجیده و پس از آن به مسئله تبلیغات در سایت خود توجه کنید. سعی کنید آگهی ها به نسبت محتوای سایت شما زیاد نباشد زیرا باعث می شود که مخاطب با یک وب سایت پر از شعارهای تبلیغاتی روبرو شده و باعث دلزدگی آن ها خواهد شد. این موضوع باعث می شود که سایت شما توسط کاربران بلاک شود. هنگامی که یک سایت توسط کاربران مسدود یا بلاک شود گوگل این موضوع را تشخیص خواهد داد و باعث می شود که وب سایت شما در دسته ی سایت های بی کیفیت دسته بندی شود. بهتر است آگهی های کمتر و با کیفیت بالا را در سایت خود قرار دهید. 

 

 

تاثبر پاندا برسئو

خب تا قبل از ورود پاندا تولید محتوا متنی در جایگاه درست خود قرار  نداشت، یعنی کسی برای نوشتن یک مقاله تحقیق نمیکرد و تعداد کلیدواژه ها در محتوا مهم بود اما پس از ورود این الگوریتم سایت ها متوجه شدند که یکی از مهم ترین بخش هایی که باید توجه زیادی به آن بکنند، تولید محتوای با کیفیت بصورت یونیک می باشد.

 

آرام کردن پاندای عصبانی

در واقع یکی از سخت ترین کار های دنیا بعد از کار درمعدن آرام کردن پاندای عصبانی گوگل می باشد، اگر توسط این الگوریتم جریمه شده اید دو راه دارید،

وبسایت جدیدی بسازید!

اعتماد گوگل را بازهم بدست بیاورید.

اگر بخواهید اعتماد گوگل را بدست بیاورید باید این کار ها را انجام دهید.

وبسایت شما کاملا کپی است. در بیشتر موارد پیشنهاد میشود وبسایت تازه ای بسازید. چون وبسایت شما هیچ ارزشی برای گوگل ندارد.

در کنار محتوای کپی محتوای ارزشمند هم دارید، در این صورت باید تولید محتوای خود را حسابی جدی بگیرید! و بصورت مرتب در سایتتان منتشر کتید تا ضربه نخورید.

 

پیشگیری بهتر از درمان است!

انگار همیشه عادت کرده ایم از چیزی ضربه بخوریم یا اول تجربه کنیم بعد به دنبال بهتر کردن آن موضوع برویم.
یا در اکثر مواقع انگار به صورت ناخوداگاه نیاز به یک آقا بالاسر داریم تا کار یا پروژه ای  که به ما سپرده شده را به نحوه ماشالله
انجام دهیم.

چرا همیشه عادت کرده ایم هرکاری را به صورت جاده خاکی یا اشتباه انجام دهیم تا زمانی که محدودیت یا یک سری قوانین ما را مجبور به انجام همان کار با روش بهتر کند مانند لینک سازی اسپم در مسیر جاده خاکی که وظیفه الگوریتم پنگوئن جلوگیری از این نوع کلاه سیاه ها می باشد.

رسالت ایجاد همه ی این الگوریتم ها همین موضوع است که ما آدم ها به روش های جاده خاکی بیشتر علاقه مند هستیم،
این روش تا زمانی مفید است که برای همنوعان خود ما یعنی انسان ها مفید باشد اما نه زمانی که محتواهای کپی و بی ارزش را به جای محتواهای مفید و ارزشمند غالب کنیم.

پیشنهاد ما این است که همیشه دست بالا را بگیرید و به بهترین روش ها کار کنید تا وجود این چنین تغییرها
کوچکترین تغییری از جهت منفی بر روی پروژه های شما نداشته باشد.

ما را در ایکن اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.