الگوریتم سندباکس یا جعبه شنی گوگل

الگوریتم سندباکس

جدول محتوا

الگوریتم سندباکس یا جعبه شنی گوگل

الگوریتم سندباکس

همانطور که میدانیم الگوریتم های گوگل یکی از مهم ترین عوامل و اصولی ترین مقدمات سئو هستند برای اینکه سایتی را سئو

کنید باید با تمام الگوریتم های گوگل آشنا باشید.

یکی از مهمترین مسائلی که تمام وبسایت ها با آن در ابتدا به مشکل میخورند الگوریتم سندباکس گوگل می باشد.

همانطور که میبینید سند باکس یا جعبه شنی برای محافظت و محدود کردن کودکان شوخ طراحی شده است.

برای اینکه به خود و دیگران آسیب نزنند آنها را در سندباکس میگذارند.

گوگل نیز سایت هایی که تازه تاسیس هستند و مشکوک هستند. را برای اینکه فعالیت هایشان را محدود کند آنها را در

دیتابیس خود زیر ذره بین قرار میدهد. و مواظب انهاست تا نتوانند کار اشتباهی انجام دهند.

این الگوریتم برای وبسایت های نوپای معمولی مشکلی ایجاد نمیکند اما وبسایت هایی که میخواهند با کلک های قدیمی گوگل

را دور بزنند با مسکلات جدی رو به رو میشوند!!!

زاویه دید متفاوت:سندباکس سکوی پرتاب

قبل از خواندن این پاراگراف به تصویر قرار داده شده در این پاراگراف دقت کنید!!!

در نگاه اول این تصویر شما را یاد چه چیزی می اندازد؟

خب اگر کتاب شازده کوچولو را نخوانده باشید، شک ندارم بی درنگ خواهید گفت: خب معلوم است “کلاه”.

اما با نقل قولهایی که از خود کتاب شازده کوچولو خواهم آورد؛ باز هم به تصویر نگاه کنید.

تو کتاب آمده بود که: «مارهای بوآ شکارشان را همین جور درسته قورت می‌دهند. بی این که بجوندش. بعد دیگر نمی‌توانند از جا بجنبند و تمام شش ماهی را که هضمش طول می‌کشد می‌گیرند می‌خوابند».
این را که خواندم، راجع به چیزهایی که تو جنگل اتفاق می‌افتد کلی فکر کردم و دست آخر توانستم با یک مداد رنگی اولین نقاشیم را از کار درآرم. یعنی نقاشی شماره‌ی یکم را که این جوری بود:
نقاشی شماره‌ی یکم — مار شبیه به کلاه
شاهکارم را نشان بزرگ‌تر ها دادم و پرسیدم از دیدنش ترس‌تان بر می‌دارد؟
جوابم دادند: -چرا کلاه باید آدم را بترساند؟
نقاشی من کلاه نبود، یک مار بوآ بود که داشت یک فیل را هضم می‌کرد. آن وقت برای فهم بزرگ‌ترها برداشتم توی شکم بوآ را کشیدم. آخر همیشه باید به آن‌ها توضیحات داد. نقاشی دومم این جوری بود:

نقاشی دوم — مار و فیل درونش

 تغییر درست زمانی شروع می شود که متفاوت عمل کنید.

به جای فرار کردن و یا ترسیدن از این نوع الگوریتم ها چرا با یک زاویه دید متفاوت با آنها رفتار نکنیم؟

به طور مثال: برای یک بازیکن تازه کار که جدیدا به طور رسمی به عضویت یک تیم در آمده است، بر روی نیمکت نشستن یک

چیز بدیهی و طبیعی است. اما اگر همین بازیکن تازه کار زرنگ باشد به راحتی از سد سخت ترین فیلترهای مربی هم می گذرد.

می پرسید چگونه؟؟؟ خواهم گفت اما اول، به تصورات ذهن خودتان اجازه پیشروی بدهید تا خود به خود و به صورت ناخوداگاه

جایگزینی را انجام دهد و به جای بازیکن تازه کار، سایت نوپا و تازه کار را قرار دهد.

به نظر من بهترین مربی آدم “دانایی” اوست و بزرگترین رقیب آدم “خود” اوست. یک سایت تازه کار و همین طور یک بازیکن

تازه کار، برای گذر از تمام فیلترها و الگوریتم ها باید به خوبی بداند که بهترین زمان برای پیشرفت زمان ورود است؛ نه زمانی

که مربی بدون شناخت کافی و دانستن استعداد و کارایی شما، فقط یک شانس به شما می دهد تا خودتان را نشان دهید.

بهتر است تا زمان رسیدن آن شانس، اصلا منتظر نمانید و درست در همین وقفه زمانی یعنی دور بودن شما از زمین بازی

اصلی، طوری قوی و استوار ستونهای پایه خود را بچینید که بعد از اولین ورود شما، حتی الگوریتم ها و مربی هم نتواند جلوی

شما را بگیرد. جایی در کتاب فوق العاده اثر مرکب خوانده بودم که شانس یعنی:

آمادگی یعنی رشد فردی+ نگرش یعنی باور و مدل ذهنی+ فرصت یعنی اتفاقات خوب که سر راه تان قرار می گیرد+

اقدام یعنی غنیمت شمردن فرصت ایجاد شده، می شود مساوی= (شانس)

پس با آغوش باز، الگوریتم سندباکس را بپذیرید و برای پرش در اقیانوس بی کران گوگل آماده شوید.

مشکلاتی که سند باکس برای سایت های اسپم ایجاد میکند!

یکی از مهم ترین مشکلاتی که سند باکس برای سایت هایی که در ابتدا کار اسپم کار میکنند می سازد این است که به مدت

3 ماه الی 8 ماه داخل این جعبه شنی یر میکنند و هیچ محتوایی از انها در صف نتایج قرار نمیگیرد.

بهتر است برای مدیریت و سئو یک وبسایت نوپا این مقاله را بخوانید.

 چطور از سندباکس خارج شویم!

اگر شما هم به اشتباه وارد سندباکس شدید کافیست فعالیت هایتان را کمی کاهش دهید اما سعی کنید بصورت مرتب

محتوا هایتان را منتشر کنید.

و امیدوار باشید بزودی در صف نتایج دیده میشوید.

اگر وبسایت شما یک وبسایت تازه تاسیس است نباید منتظر دیده شدن آن در صف نتایج باشید زیرا فرآیند اعتماد کردن گوگل به

سایت شما یک فرآیند طولانی مدت بین ۵ تا ۱۰ ماه می باشد.

و وبمسترانی که سعی میکنند با حقه های پیش پا افتاده وارد نتایج کنند در واقع خود را داخل سند باکس گوگل گیر می اندازند.

آدم ها را از اطرافیانشان می شناسند.

گوگل هم سایت ها را از طریق لینک ها و ردپا های آن سایت در سایت های دیگر می شناسد.

سعی کنید به هیچ عنوان در مزارع لینک لینک سازی نکنید.

سعی کنید لینک های با کیفیت از وبسایت های قوی بگیرید.

کامنت ها را بصورت روزانه آپدیت کنید.

از سوشال سیگنال استفاده کنید.

محتواهایتان را آپدیت کنید.

 

الگوریتم مام گوگل

ما را در ایکن اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.