الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم تازگی محتوا یا محتوای ترند”freshness”

Table of Contents

الگوریتم تازگی محتوا:همه سئوکاران باید در مورد این الگوریتم بدانند! یکی از کارآمد ترین الگوریتم های گوگل برای سئوکاران الگوریتم تازگی محتوا(freshness) می باشد.
به عنوان مثال شما میخواهید از قیمت طلا مطلع شوید. و در گوگل سرچ میکنید: “قیمت طلا”  حال با چند وبسایت رو به رو شده اید که دارای عناوین مختلف می باشد.

قیمت طلا (امروز و در همین ساعت!)
قیمت طلا (آخرین بروزرسانی دو روز پیش)
قیمت طلا( آخرین بروز رسانی یک ماه پیش)

کدام سایت را باز میکنید؟
قطعا انتخاب شما سایتی است که قیمت طلا را به صورت لحظه ای به شما نمایش دهد، پس حالا که این مورد برای کاربر مهم است، گوگل هم از آن بعنوان یک قانون استفاده میکند.

الگوریتم تازگی محتوا
حتما بارها برای شما هم اتفاق افتاده که مطلب یا خبری را بصورت مختصر و ناقص در اینستاگرام می بینید، و بعد تصمیم میگیرید آن را گوگل کرده تا از جزئیات بیشتری مطلع بشوید.

تاثیر تازگی محتوا بر سئو

خب مطمئنا با اهمیتی که این محتوا های ترند برای گوگل دارند کسانی که از محتوای تازه استفاده میکنند، محبوب گوگل هستند و اگر گرفتن رضایت الگوریتم ونیز را هم در دستور کار قرار بدهید در آخر چیه که بتونه جلوی شما رو بگیره؟

چرا الگوریتم تازگی محتوا

یکی از دلایلی که این الگوریتم نیاز بود همانطور که در بالا گفتیم، برای بازار ها و اخباری بود که دارای نوسان می باشد.
بعنوان مثال: این روزها یکی از جنجالی ترین اخبار، بازگشت لایحه طرح صیانت به مجلس می باشد، خب مطمئنا کاربران دوست دارند آخرین و جدید ترین اخبار را در این مورد مطالعه کنند، پس به نفع شماست که با رصد کردن خبرگزاری ها و دیگر رسانه های خبری جدیدترین محتوا را به کاربرتان نشان دهید. تا بتوانید از این الگوریتم به نفع خودتان استفاده کنید.
وظیفه الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم freshness

بغیر از حوزه های خبری
حوزه های آموزشی هم درگیراین موضوع هستند، به همین دلیل این الگوریتم اینطور عمل میکند که همیشه جدید ترین محتوا ها را به کاربر نشان دهد. تا کاربر زودتر به خواسته خود برسد.
این سه ترفند را در وبسایت خود رعایت کنید.
صفحات دارای رتبه وبسایت خود را اپدیت کنید.

یکی از معضلات همه سئوکار ها بعد از  رتبه گرفتن در نتایج سرپ گوگل حفظ کردن رتبه گوگل می باشد.
یکی از بهترین راهکارها برای حفظ رتبه آپدیت محتوا بصورت منظم و مرتب می باشد.
زودتر از رقبا تولید محتوا کنید.

یکی دیگر از مهم ترین فاکتور های تولید محتوا این است که شما برای تمام موضوعات حوزه کاری خود محتوا داشته باشید.

اگر شما وبسایت خبری هستید .

یا اگر شما وبسایت خبری هستید   یا در حوزه سینما و موسیقی فعالیت میکنید، باید حواستان باشد تا اولین نفری باشید که اخبار را منتشر میکند و هر ساعت آن را آپدیت کنید تا بتوانید ورودی خوبی از آن موضوع از طرف گوگل داشته باشید‌.
سرعت ایندکس خود را بالا ببرید.
یکی از عواملی که نیاز است تا شما بتوانید از رقبا پیشی بگیرید این است که خزنده های گوگل شما را با سرعت بالایی کراول و ایندکس کند.

بالا بودن سرعت ایندکس هم یکی از مطالبی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

برای آموزش بالا بردن سرعت ایندکس این مقاله را مطالعه بفرمایید.
کاربر را در سایت خود نگه دارید

یکی از مهم ترین امتیازاتی که گوگل به آن بها میدهد این است که محتوای شما بتواند کاربر را جذب کرده  تا آن را مطالعه کند.
با بالا بردن time on site خود میتوانید ربات های گوگل را نیز بیشتر در سایت خود نگه دارید و در نتیجه سرعت ایندکس خود را بهبود بخشید.
از سایت هایی که محتوای تازه استفاده میکنند بک لینک دریافت کنید
یکی از مواردی که میتوانید سرعت ایندکس خود را بالا ببرید این است که در خبرگذاری ها لینک سازی کنید.

الگوریتم محتوای تاره

حساسیت های freshness

یکی از حساسیت های این الگوریتم پایین بودن کیفیت محتوای تولید شده می باشد
انجام روش های کلاه سیاه مانند:
کیورد استافینگ
دابلیکیت
و ترفند های کلاه سیاه محتوا میتواند عواملی باشد که این الگوریتم را عصبانی میکند.
نتیجه گیری:
محتوای وبسایت خود را به صورت مرتب آپدیت کنید تا بتوانید رتبه هایتان را بهبود ببخشید.
از وبسایت هایی مانند خبرگذاری ها بک لینک دریافت کنید.
با لینک سازی صحیح سرعت ایندکس خود را بهبود ببخشید تا بتوانید از این الگوریتم به نفع خود استفاده کنید

ما را در ایکن اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.